Nic ...
Platby kartou
Platba kartou je nejpoužívanější platební metoda. Platební brána Comgate podporuje karty Visa, Visa Electron, Mastercard a Maestro.
Průběh platby
Po schválení platby získáváte vy i zákazník ihned informaci o provedení platby a můžete okamžitě zaslat objednané zboží.
Platba kartou s měnou, která není povolena v e-shopu
Pokud klient platí podporovanou kartou, zaplatí měnou, v níž je veden účet platební karty. V takovém případě převod do dané měny provádí domácí banka klienta v rámci vlastního aktuálního kurzu.
Příklad: Klient s kartou vydanou v Česku uskuteční nákup na e-shopu, kde je jedinou měnou euro. Klient zaplatí v eurech, jeho domácí banka zprostředkuje převod měny dle stávajícího kurzu. Majiteli e-shopu přijde transakce již standardně v EUR.
Apple Pay a Google Pay
Apple Pay i Google Pay jsou metody, při nichž zákazník platí kartou uloženou v Peněžence Apple, resp. Peněžence Google. Více informací o Apple Pay, více informací o Google Pay.
Funkce brány - Níže uvádíme odkazy na články o vybraných funkcích souvisejících s platbou kartou:
1. opakované platby
2. předautorizace
3. zapamatování karty
Poplatky a vyúčtování
Využití plateb kartou s sebou nese náklady v podobě poplatků. V článku o poplatcích se dozvíte způsob jejich účtování. O převodech na účet e-shopu a výpisech pojednává samostatný článek.
Bankovní převody
Bankovním převodem je myšlen převod peněz mezi dvěma bankami bez použití platební karty. Na platební bráně Comgate tuto metodu dlouhodobě využívá přibližně 20 % zákazníků, kteří ji preferují z různých důvodů: nemají u sebe platební kartu, nechtějí zadávat její údaje, přesáhli na ní denní limit nebo jim prostě připadá praktičtější a rychlejší přihlásit se do internetového či mobilního bankovnictví a platbu potvrdit v něm.
Právě přihlášení do online bankovnictví nebo aplikace zároveň garantuje bezpečnost této platební metody – potvrzení platby může proběhnout pouze v nich. Při zpracování transakce je bezpečnost zaručena tím, že spojení mezi bankami je šifrované.
Bankovní převody bez použití platebních karet VISA či Mastercard jsou běžnou praxí, v některých zemích dokonce dominují. V posledních letech je tato metoda na vzestupu třeba v blízkém Polsku, Belgii nebo Nizozemsku.
Platba v mobilní aplikaci
Na mobilním zařízení se systémy iOS nebo Android je možné zvolit platbu v mobilní aplikaci. Jde o uživatelsky přívětivou a rychlou možnost platby bankovním převodem. Plátce se přihlašuje do aplikace mobilního bankovnictví a tam potvrzuje předvyplněný příkaz k úhradě.
Převod pak může proběhnout jako okamžitý, pokud jej plátcova banka umožňuje. Tato platební metoda je dostupná u bank, které ji podporují.
Průběh platby
1. Plátce v prostředí platební brány na mobilním telefonu vybere platbu bankovním převodem nebo pomocí QR kódu a následně svou banku.
2. V dalším kroku plátce zvolí možnost Zaplatit v mobilní aplikaci, zobrazí se instrukce k tomu, aby v systémové liště vybral aplikaci mobilního bankovnictví.
3. Otevře se aplikace mobilního bankovnictví, plátce se do ní přihlásí obvyklým způsobem (např. pomocí biometrického ověření).
4.V mobilní aplikaci plátce potvrdí předvyplněný příkaz k úhradě.
PSD2 platba
Bankovní převod v režimu Open Banking Standard, často označovaný jako PSD2 platba, využívá služby nepřímého dání platebního příkazu a nabízí nižší náklady transakce v kombinaci s okamžitým potvrzením platby. Nevýhodou je skutečnost, že ne všechny české banky umožňují komfortní platby pomocí této služby.
Poskytovatelem služby PSD2 platba je společnost KEVIN EU, UAB, ID 304777572, se sídlem Lvovo g. 25-104, Vilnius (dále jen „kevin.“), která je držitelem licence platební instituce č. LB000458, vydané Bank of Lithuania, a která je řádně notifikována jako zahraniční platební instituce poskytující platební služby v České republice. Poskytovatele KEVIN EU, UAB lze ověřit v Seznamech regulovaných a registrovaných subjektů finančního trhu na stránkách České národní banky v kategorii Zahraniční platební instituce poskytující přeshraniční služby v ČR.
Průběh platby
1. Zákazník vybere platbu bankovním převodem, následně zvolí svou banku.
2. Zákazník zvolí volbu Zaplatit v internetovém bankovnictví.
3. Zákazník potvrdí souhlas s přesměrováním do internetového bankovnictví a s tím, že zpracovatelem platby je společnost kevin.
4. Název poskytovatele "KEVIN EU, UAB" nebo "kevin." se zákazníkovi zřetelně zobrazí před přihlášením do internetového bankovnictví jeho banky spolu s požadavkem na udělení přístupu k účtu pro poskytovatele kevin. pro provedení PSD2 platby.
5. Po přihlášení do internetového bankovnictví zákazník potvrdí okamžitý příkaz k úhradě zadaný prostřednictvím společnosti kevin.
Online bankovní převod
Předvyplněný bankovní převod nabízí komfort pro plátce a také okamžité potvrzení úhrady. Na druhou stranu poplatky bank za tuto službu jsou obvykle značné. Předvyplněný bankovní převod na platební bráně Comgate proto využíváme u bank, kde platby ve standardu Open Banking Standard jsou nefunkční či uživatelsky méně přívětivé.
Průběh platby
1. Ze seznamu bank si zákazník vybere svou banku.
2. Po výběru banky má zákazník možnost zaplatit platbu prostřednictvím QR kódu (platí pro české banky), nebo klikne na „Zaplatit v internetovém bankovnictví“ a je přesměrován do internetového bankovnictví.
3. Po přihlášení do online bankovnictví se mu zobrazí předvyplněný platební příkaz. V tomto příkazu nemá zákazník možnost měnit částku, variabilní symbol ani banku příjemce.
4. Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka zpět do e-shopu.
QR platba
QR platby v kombinaci s okamžitým bankovním převodem splňují požadavek na komfort uživatele i nízké jednotkové náklady platby. Slabou stránkou této platební metody je skutečnost, že ne všechny české banky umožňují okamžité bankovní převody. Některé banky mění nastavení v průběhu dne (pracovní vs. nepracovní doba) a v průběhu týdne (pracovní vs. víkendy a svátky). Platební brána Comgate průběžně monitoruje chování jednotlivých bank a podle toho nabízí platební metodu QR platba v seznamu platebních metod u jednotlivých bank. QR platba je vhodná pro platby na počítači, kdy QR kód se odečítá z monitoru obrazovky mobilním telefonem.
Tato metoda je momentálně dostupná pouze v Česku.
Průběh platby
Zákazník zvolí platební metodu QR platba.
Zákazník vybere z nabídky svou banku.
Na mobilním telefonu spustí zákazník aplikaci mobilního bankovnictví, zvolí platbu pomocí QR kódu, ten načte z obrazovky počítače a pokračuje s předvyplněným bankovním převodem na telefonu.
Bankovní převod bez okamžitého potvrzení
Bankovní převod s ručním vyplněním platebních údajů je určen pro ty, kdo z nějakého důvodů nechtějí či nemohou platit kartou a preferují jím známý nástroj. V případě nesprávně vyplněných údajů či nesprávné částce platbu posíláme zpět na bankovní účet plátce. Potvrzení o úhradě u takové platby je do druhého dne.
Proces platby
1. Pokud zákazník nenajde svou banku v seznamu bank na platební bráně, zvolí metodu ostatní banky.
2. Poté se mu zobrazí platební údaje k platbě jako číslo účtu protistrany, částka a variabilní symbol.
3. Zákazník se přihlásí do svého internetového bankovnictví. Zde zadá údaje, které zobrazila platební brána.
4. V případě, že zákazníkův mobil podporuje čtení QR kódů, může zákazník zaplatit pomocí QR platby.
5. Po zadání údajů k platbě nebo jejich načtení přes QR kód je možné platbu potvrdit.
6. Po zaplacení dojde k přesměrování zákazníka zpět do e-shopu